W szkole dostępna jest pomoc neurologopedy.
PRACA LOGOPEDY/NEUROLOGOPEDY obejmuje:
I DIAGNOZĘ LOGOPEDYCZNA, czyli:
– przesiewowe badanie wymowy wszystkich nowych dzieci oraz badanie kontrolne uczniów biorących udział w zajęciach w ubiegłych latach.
-zapoznanie się z orzeczeniami.
-konsultacje z wychowawcami.
II TERAPIĘ:
– objęcie opieka logopedyczna dzieci zakwalifikowanych na terapię po diagnozie.
-systematyczne prowadzenie zajęć.
-prowadzenie zeszytów z zaleceniami do pracy w domu.
Cele terapii:
- Stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka.
- wyrównanie opóźnionego rozwoju mowy.
- Korygowanie wad wymowy.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się.
- Stymulowanie procesu poznawczo-językowego.
- Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej.
W ramach logoterapii realizowane są:
- Ćwiczenia przygotowujące do wywołania zaburzonych głosek: ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćw. oddechowe.
- Ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy: wywołanie głosek, utrwalenie i automatyzacja w mowie swobodnej.
- Ćwiczenia wspomagające terapie logopedyczną.
- Ćwiczenia właściwe dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: autyzm, Zespół Aspergera, afazja, upośledzenie umysłowe.
III PROFILAKTYCZNE ZAJĘCIA GRUPOWE Z ELEMENTAMI LOGORYTMIKI wśród najmłodszych uczniów.
IV STAŁĄ WSPÓŁPRACĘ Z WYCHOWAWCAMI I RODZICAMI