KONKURS GEOGRAFICZNY
rok szkolny 2016/2017
dla uczniów klas I?III
?ZNAM MAPĘ POLITYCZNĄ ŚWIATA?
Cele konkursu:
- Zachęcanie uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy;
- Wdrażanie do biegłego posługiwania się mapą, atlasem;
- Zdobycie i poszerzenie wiedzy o położeniu państw świata.
Uczniowie będą mieli możliwość wykazania się umiejętnością lokalizowania na mapie konturowej państw świata i znajomością ich stolic oraz wybranych terytoriów zależnych.
Konkurs składa się z trzech etapów:
I etap: państwa Afryki, Ameryki Północnej i Ameryki Południowej oraz ich stolice (w połowie grudnia);
II etap: państwa Europy i Azji (połowa marca)
III etap: państwa całego świata + terytoria zależne ? podsumowanie (początek maja).
Do II etapu przechodzą uczniowie, którzy zdobyli 50% wymaganej liczby punktów.
Do III etapu przechodzą uczniowie, którzy zdobyli 70% wymaganej liczby punktów.
Laureaci I miejsca ? co najmniej 90% liczby punktów.
Laureaci II miejsca ? co najmniej 80% liczby punktów.
Laureaci III miejsca ? co najmniej 70% liczby punktów.
Zainteresowanych uczniów proszę o zgłaszanie się do nauczycielki geografii Danuty Koperskiej- Puskarz (poniedziałki, wtorki, czwartki).
do 5 listopada 2016 roku
KONKURS FOTOGRAFICZNY
?GEOGRAFICZNY PUNKT WIDZENIA?
Rok szkolny 2016/2017
REGULAMIN
- Organizatorem konkursu jest nauczycielka geografii ? Danuta Koperska-Puskarz
Konkurs będzie trwał od października 2016 r. do końca maja 2017 r. i obejmie termiczne pory roku: złotą polską jesień, szarugę jesienną, zimę, przedwiośnie, wiosnę, lato oraz procesy społeczne i gospodarcze dziejące się w środowisku przyrodniczym, a spowodowane działalnością człowieka.
CELE KONKURSU
- Zainteresowanie uczniów własnym otoczeniem ze zwróceniem uwagi na zjawiska i procesy dziejące się wokół nas, w środowisku geograficznym.
- Zaobserwowanie i utrwalenie w kadrze przykładów zjawisk i procesów, które dzieją się bez udziału człowieka lub z jego udziałem, a istotnych z punktu widzenia geografii.
- Rozbudzenie zainteresowania fotografią.
- Rozwijanie wyobraźni, spostrzegawczości, kreatywnego myślenia oraz kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez dostrzeganie i utrwalanie w kadrze zdjęcia zjawisk, procesów, przemian barw i ich odcieni będących efektem naturalnych cykli w świecie przyrody oraz dostosowanie się człowieka do możliwości stwarzanych przez środowisko przyrodnicze. Warto zwrócić też uwagę na przykłady presji człowieka wywieranej na środowisko przyrodnicze i jej skutki.
- Samodzielne komponowanie kadru zdjęciowego.
ORGANIZACJA KONKURSU
- Uczestnikiem Konkursu może być każdy uczeń Gimnazjum nr 31 z klas I ? III.
- Konkurs polega na samodzielnym wykonaniu fotografii tematycznie związanych z procesami i zjawiskami geograficznymi (przyrodniczymi lub społeczno-gospodarczymi).
- Fotografia powinna być wykonana w roku szkolnym 2016/17 dowolnym sprzętem fotograficznym.
- Przystąpienie do Konkursu polega na dostarczeniu najwyżej 4 zdjęć np. z różnych pór roku.
- Zdjęcia powinny być dostarczone w formacie A4.
- Każdą fotografię należy opisać:
- Imię i nazwisko autora, klasa
- Tytuł zdjęcia
- Informacja co przedstawia zdjęcie (nazwa procesu lub zjawiska geograficznego)
- Data i miejsce wykonania zdjęcia
- Zdjęcia spełniające wymienione wyżej kryteria należy przekazać nauczycielce geografii ? Danucie Koperskiej-Puskarz, w terminie do końca maja 2017 r.
- Ogłoszenie wyników i prezentacja wyróżnionych zdjęć odbędzie się w czerwcu 2017 roku.
- Nagrody zostaną wręczone podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego 2016/17.